Endodonti

Endodonti dişin iç kısmındaki damar ve sinir gibi canlı dokuların yanı sıra dişin kendisini çevreleyen dokularda oluşan hastalıklarla ilgilenen bilim dalıdır.

Endodonti uzmanları, pulpaya ait hastalıklarının önlenmesi, endodontik tedavi gören dişlerin beyazlatma olması, dental açıdan travmaya maruz kalan dişlerin tedavisi Endodontik cerrahi uygulamaları gibi pek çok diş tedavilerini tanı ve tedavisiyle uğraşır.

Endodonti deyince akla ilk gelen tedavi yöntemi kanal tedavisidir.

Kanal Tedavisi nedir?

Çürük, iltihap veya travma gibi nedenler ile pulpası hasar görmüş dişleri kurtarmak için uygulanan tedaviye kanal tedavisi denir. Kanal tedavisi sayesinde çürüme ya da iltihaba neden olan mikro organizmalar ve diş pulpası temizlenir. Diş fonksiyonel hale getirilerek diş kurtarılır ve uzun yıllar kullanılabilir hale getirilir. Tedavide diş pulpasında bulunan iltihaplı damar ve sinir dokusu çıkarılarak yerine dolgu maddesi yerleştirilir. Kanal tedavisi yapılmış dişler ağrı ve acıya duyarlı değildir.

Kanal tedavisi nasıl yapılır?

Dişin taç kısmına delik açılır. Bu delik sayesinde dişin pulpa kısmına ulaşılır. İltihaplı pulpa çıkarılır ve diş kökündeki kanallar özel aletler ile genişletilir. İşlem tek seansta tamamlanacak ise kalıcı dolgu ile doldurulur. Eğer birkaç seans sürecek ise tedavi edici pansuman yapılıp geçici dolgu ile kapatılır. Uygulamanın tamamlanacağı seansta da kalıcı dolgu ile kapatılıp tedavi tamamlanmış olur.

Kanal tedavisi ağrılı bir işlem midir?

Kanal tedavisi ile alakalı halk arasında bazı negatif görüşler vardır. Tedavinin ciddi ağrıya neden olduğu ya da tedavinin dişin ömründe kısalmaya yol açtığı gibi yanlış görüşler ile hastalar tedaviyi ertelemek isterler fakat bu gibi yanlış görüşler diş kanal tedavisinin ile kurtarılmayı çekmeye götüren sonuçları doğurabilir. Kanal tedavisi yapılan dişte ve çevre dokuda lokal anestezi uygulama bildiğinden kanal tedavisi sırasında ve sonrasında ağrılı bir durum oluşmaz.

Kanal tedavisi hangi durumlarda gerekir?

• Diş iltihabının tedavi edilemediği bakteri benzeri mikropların diş köküne ilerlediği durumlarda
  • Pulpaya ilerlemiş çürük ve kırık olduğu durumlarda
  • Başarısız dolgu işlemlerinde

Kanal tedavisi hangi durumlarda başarısız olur?

• Diş kökünün tam temizlenememesinden kaynaklı sinir dokusu kaldığı durumlarda
  • Dolgu arasında kalan boşluklarda bakterilerin kaldığı durumlarda
  • Tedavi sırasında kırık ve çatlakların oluştuğu durumlarda

Kanal tedavisinin avantajları nelerdir?

Kanal tedavisi sayesinde kaybedilmesi olası dişler kurtarılarak uzun süre ağızda kalması sağlanır. Kanal tedavisi yapılmayıp çekilen dişlerde köprü, protez ve implant gibi uygulamalar uygulanır. Kanal tedavisi bu yüzden çevre dişlere kesilmesi ya da uzun süreli diğer tedavilerin önüne geçer. Kanal tedavisi yapılmayıp çekilen dişlerde kullanılmamadan kaynaklı kemik erimesi oluşur. Kanal tedavisi ile bu erimenin önüne geçilir.

Skala dental klinik olarak tüm endodonti tedavilerinde uzman kadrosu ve son teknolojiye uyumlu donanımıyla tüm şubelerinde hizmet verilmektedir.