Periodontoloji

Periodontoloji kliniğimiz de 6 ana madde çerçevesinde tedavi hizmeti sunmaktayız.

1. Gummy Smile

Gummy smile diğer adıyla diş eti gülüşü, kişinin konuşurken ya da gülerken diş etlerinin normalden fazla gözükmesidir. Bu şekilde görünen dişler asıl büyüklerinden çok daha fazla büyükmüş gibi bir algı oluşturur. Gummy smile iki şekilde yapılır.

Botoks uygulaması her ne kadar tedavi amaçlı kullanılsa da gummy smile için geçici bir tedavi yöntemidir. Hasta 3-4 ay içinde botoks uygulamasının görevi geçmesiyle tekrar tedavi olmak zorunda kalır. Gummy Smile ’in kalıcı tedavi yöntemi kuron boyu uzatma operasyonudur.

Kuron boyu uzatma tedavisi nasıl yapılır?

• Öncelikle uzun olduğu düşünülen diş eti tespit edilir.
  • Cerrahi işlem ile bu diş eti dokusu alınır.
  • Diş boyları arasında meydana gelen düzensizlikler giderilir.
  • Diş etlerinin doğal ve problemsiz bir görüntüye sahip olması için simetrikleştirme işlemi yapılır.

Skala dental Klinik, gummy smile tedavisinde uzman kadrosu ve teknolojiye uygun donanımıyla tüm şubelerinde hizmet vermektedir.

2. Gingivaplasti̇

Açıklama eklenecektir.

3. Pi̇ezon Cerrahi̇

Açıklama eklenecektir.

4. Diş Eti Tedavisi

Periodontoloji adı verilen diş eti tedavisi, diş eti hastalıkların önlenmesi, teşhisi ve tedavisi ile ilgilenen bir bilim dalıdır. Diş eti ve kemik dokusunu etkileyen ve dolayısıyla enfeksiyona sebep olan hastalıklar periodontal hastalıklar olarak tanımlanmaktadır. Periodontal hastalıkların erken dönemde teşhis edilmesi ağız ve diş sağlığı problemlerinin ilerlemeden kolay ve başarılı bir şekilde tedavi edilmesinde önemli rol oynamaktadır.

Sağlıklı diş etleri açık pembe renkte, mat ve gergin görünümdedir. Böyle diş etlerinde kanama neredeyse hiç olmaz. Diş eti kanamaları diş eti rahatsızlıkların en büyük habercisi olmaktadır. Dişlerde başka herhangi bir sıkıntı olmasa dahi diş eti rahatsızlıklarından dolayı birçok diş kaybı yaşanabilir.

Diş Eti Rahatsızlıkları Nelerdir?

Diş eti tedavisi gerektiren diş eti rahatsızlıkları aşama aşama kendisini göstermektedir. Erken evre olarak görülen diş eti rahatsızlıkları en basit şekilde diş eti iltihapları diğer bir adıyla gingivitis olarak bilinmektedir. Bu basit olarak adlandırılan diş eti iltihaplarına müdahale edilmediğinde, dişleri çeneye bağlayan dokular hasar görmekte ve iltihap ileri bir düzeye varmaktadır. Bu ilerleyen diş eti iltihaplarına ise periodontitis adı verilmektedir. Periodontitis ciddi bir diş eti problemidir ve hızlı bir şekilde tedavi edilmesi gerekir. Diş eti problemleri genellikle geç dönemde fark edilen rahatsızlıklar olarak karşımıza çıkmaktadır.

Diş Eti Rahatsızlığı Belirtileri Nelerdir?

Diş eti rahatsızlıkları belirtileri arasında genellikle şişlik, kızarıklık, hassasiyet ve kanama gibi şikayetler bulunmaktadır. Diş eti rahatsızlıklarında genellikle kişi dişlerini fırçalarken kanama olmaktadır. Kırmızı ve şişmiş diş etleri diş eti rahatsızlıklarının en belirgin işaretlerinden biridir. Sağlıklı diş etleri pembe renkte olmaktadır ancak diş eti rahatsızlığı yaşayan bir kişinin diş etleri anormal derece kızarık görünmektedir. Diğer belirtilerden biri ise ağız kokusu olmaktadır. Diş etlerinde oluşan bakteriler zamanla diş etlerini tahriş etmekte ve ağızda kötü bir kokuya sebep olmaktadır. Küçülen diş etleri de diş eti rahatsızlıklarının belirtilerinden sayılmaktadır. Dişlerin eskiye kıyasla daha uzun görünmesi diş eti çekilmesinin habercisi olabilmektedir.

5. Diş Taşı Temizliği

Dişlerinize gerekli özeni gösterseniz bile ağzınızda bakterilerin olması kaçınılmazdır. Bu durum zamanla diş taşı oluşumuna neden olabilir. Diş taşı, gerekli önlemler alınmadığında ciddi diş ve diş eti sorunlarına neden olabilecek bir sorundur. Uzman hekimler tarafından yapılan detertraj yani diş taşı temizliği, ağız sağlığınızı ve gülüşünüzü korumaya yardımcı olur.

Diş taşı Nedir, Nasıl Oluşur?

Plak, dişlerinizi toplayıp biriktiren milyonlarca bakteri içeren yapışkan bir tabakadır. Diş plağındaki bakteriler, fırçalama ve diş ipi kullanarak düzenli olarak temizlenmezse, diş çürüklerine ve diş eti hastalıklarına neden olabilir. Dişlerinizi yeterince fırçalamaz ya da diş ipi kullanmazsanız, plak sertleşerek diş taşı haline gelebilir. Diş eti hastalıklarının en önemli nedenlerinden biridir. Ağız sağlığı üzerinde olumsuz etkileri nedeniyle, dişlerde diş taşı birikmesine izin verilmemelidir.

Diş taşı Ağız Sağlığını Nasıl Etkiler?

Diş eti çizgisi boyunca biriken yoğun diş taşı tabakası, diş eti hastalıkları başta olmak üzere ağız sağlığının kötüleşmesine neden olabilir. Diş taşı, gerektiği gibi fırçalamayı ve diş ipi kullanmayı zorlaştırır. Yeterli hijyenin sağlanamaması sonucunda artan bakteri faaliyetleri, diş etlerinizin şişmesine, kızarmasına ve fırçalama sonucunda kanamalara neden olabilir. Bu, diş eti iltihabı olarak bilinen en hafif diş eti hastalığının tipik belirtisidir. Ağız sağlığı kötüleşirse, diş kaybına dahi yol açabilecek ciddi hastalıklar görülebilir. Aşırı plak ve diştaşı birikimi kötü nefes kokusunun nedenlerinden biridir. Diştaşı ayrıca kozmetik problemler de yaratabilir. Gözenekli bir yapıya sahip olduğundan, lekeleri kolayca emebilir. Çay veya kahve gibi yüksek oranda pigmentli içecek içildiğinde rengi kararabilir.

Diştaşı Nasıl Temizlenir?

Plak tabakası katılaşarak diştaşı haline geldiğinde, artık diş fırçası ile çıkartılamaz. Diştaşı ağız sağlığını tehdit eden bir durumdur ve evde detertraj (diş taşı temizliği) yapmanın güvenli bir yolu yoktur. Diştaşlarını temizlediğini iddia edilen ürünlerin, doğal bile olsa kullanımı önerilmemektedir. Detertraj işlemini güvenli bir şekilde, diş etlerine zarar vermeden yapmak uzmanlık gerektirir. Bu nedenle diş taşı temizliği özel aletlerle, sadece uzman diş hekimleri tarafından yapılmalıdır. Hospitadent’in alanında uzman hekimleri ve son teknolojiye sahip donanımları ile detertraj işlemini güvenli ve etkin bir şekilde yaptırabilirsiniz.

Diştaşı Nasıl Önlenir?

Diş taşı sadece diş hekiminiz tarafından güvenle temizlenebilir. Bununla birlikte diş taşı oluşumunu engellemek için gerekli adımları atabilirsiniz. En iyi çözüm, dişlerinizde diş taşı oluşmasına izin vermemektir. İyi bir ağız hijyeni rutini ile plakları sertleşmeden temizleyebilir, ağız sağlığınızı korumaya yardımcı olabilirsiniz.

• Dişlerinizi yumuşak kıllı bir diş fırçası ile düzenli olarak, günde iki kez, 2 dakika fırçalayın. Kısa süreli fırçalama, plağı temizleyemediği için diş taşı oluşumunu da önleyemez.
  • Diş ipi kullanın. Diş fırçası, diş ve diş eti arasında kalan yüzeylere yeterince ulaşamaz. Diş fırçası ile aranız ne kadar iyi olursanız olun, dişlerinizin arasındaki plağı çıkarmanın ve bu erişilmesi zor bölgelerden diş taşını uzak tutmanın tek yolu diş ipi kullanmaktır.
  • Florürlü diş macunlarını seçin. Florür, diş minesindeki hasarının onarılmasına yardımcı olur.
  • Beslenmenize dikkat edin. Sağlıklı beslenmeye ve yediğiniz şekerli yiyecekleri sınırlamaya çalışın. Şekerli ve nişastalı gıdalar, ağızda bakteri gelişimini hızlandırırlar.
  • Sigara içmeyin. Çalışmalar, sigara içen veya diğer tütün ürünlerini kullanan insanların diş taşı oluşma olasılığının daha yüksek olduğunu göstermektedir.

Mükemmel fırçalama ve diş ipi alışkanlığınız olsa bile, ağzınızda bakterileri tamamen yok edemezsiniz. Bu nedenle diş sağlığınızı korumak ve oluşabilecek herhangi bir plak tabakasını veya diş taşını gidermek için diş hekiminizi düzenli aralıklarla ziyaret etmelisiniz. Detertraj işlemini, tüm Skala Dental Clinic şubelerinde, uzman hekimlerimize güvenle yaptırabilirsiniz.

6. Küretaj Tedavisi

Küretaj Tedavisi Nedir?

Küretaj tedavisi, diş eti rahatsızlıklarının önlenebilmesi amacıyla gerçekleştirilen hastalıklı ve hasar görmüş dişin derinlemesine temizlenmesi işlemidir. Diş etlerinin dişlerle birleştiği noktalarda oluşan tartar ve bakterilerin temizlenmesinde oldukça önem sahibi olan küretaj tedavisi genellikle diş taşı temizliği ile karıştırılabilmektedir. Diş taşı temizliğinde diş yüzeyi temizlenirken küretaj tedavisinde dişin köküne doğru ilerlemeye başlamış bakteriler temizlenmektedir.

Küretaj Tedavisi Kimlere Uygulanır?

Küretaj tedavisi, genellikle diş hekimlerine diş etlerinde kanama, şişme ya da morarma şikayetleriyle başvuran hastalara uygulanmaktadır. Bu semptomların geç fark edilmesi daha basit bir işlem olan diş taşı temizliğinden ziyade küretaj işlemini gerekli kılmaktadır. Hastalar altı ayda bir rutin olarak diş hekimi kontrolüne gider ve muayene olursa diş etlerinde rahatsızlıkların ortaya çıkması engellenmiş olur.

Küretaj Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Tüm diş tedavilerinde olduğu gibi küretaj tedavisinin en temel avantajı ağız ve diş sağlığını korumaktır. Bununla birlikte daha majör hale gelmeden diş eti rahatsızlıklarının önüne geçilmiş olunur. Ağız içerisinde oluşan bakterilerin temizlenmesi diğer ağız ve diş rahatsızlıklarının önüne geçmekte ve bununla birlikte oluşabilecek sağlık problemlerini önlemektedir. Çene kemiği sağlığını koruyarak kemik erimesi ve diş kaybı gibi problemleri de engellemektedir.

Küretaj Tedavisi Nasıl Yapılır?

Küretaj tedavisi genellikle lokal anestezi altında yapılmaktadır. Hasta anestezi altına girdikten sonra yapılacak ilk işlem, ölü dokuyu ve bakterileri temizleyebilmek adına diş eti ceplerine keskin kesici bir aletin sokulması şeklindedir. Aynı işlem tüm diş ve diş eti cepleri için ölü doku ve bakteriler temizlenene kadar uygulanmakta ve derinlemesine bir diş taşı temizliği yapılmaktadır. İşlem sırasında çıkarılan bakterileri temizlemek amacıyla ağız sıklıkla bir solüsyonla yıkanmaktadır. İşlem sona erdiğinde diş etleri tartar ve bakteri oluşumuna engel olacak şekilde düzeltilmektedir.