Genel Diş Tedavileri

Genel Diş Tedavilerinde 3 ana madde de hizmet vermekteyiz.

1. Dolgu Tedavisi

Dolgu Tedavisi Nedir?

Dişlerde zamanla yemek artıklarından, hijyen eksikliğinden tahribat oluşumu gerçekleşebilir. Bu tahribatın artmaması için dişlerin normal fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için yapılan işleme dolgu denir. Dolgu çürümüş olan dişin temizlenmesi ile ortaya çıkan boşluğun malzeme ile doldurulmasıdır.

Dolgu Çeşitleri

Kompozit Dolgu:

Diş yapısında ve renginde meydana gelen bozukluklardan ve diş kırılmalarında tercih edilen dolgu çeşididir. Diş rengine en yakın dolgu olduğundan ön dişlere daha çok tercih edilir. Estetik açıdan da oldukça doğal görünüme sahiptir.

Porselen Dolgu(Inley-Onley):

Dişe yapıştırılarak yapılan porselen dolgu ölçü alınarak yapılır. Diş rengine en yakın dolgu çeşididir.

Dolgu Nasıl Uygulanır?

Öncelikle dolgu yapılacak dişin bulunduğu bölgeye lokal anestezi enjekte edilir. Sonrasında dolgu yapılacak dişteki çürük ve dişin etrafı temizlenir. Boşluk dolgu için hazırlanmış olur ve dolgu yerleştirilir. Son olarak dişteki dolgu cilalanır.

Dolgu Tedavisi Avantajları Nelerdir?

Tahrip olmuş dişlerin tedavi edilerek sağlıklı dişlere kavuşmasını sağlar. Dişlerde oluşan boşlukların doldurulmasına yardımcı olur. Çürük ve kırılmış dişlerin normal haline dönmesinde etkilidir. Diş renginin ve şeklinin düzeltilmesini sağlar. Kişilerde alerjiye sebep olmamakla normal diş dokularına uyumludur. Gülüş tasarımını destekleyerek estetik bir görüntü oluşmasına yardımcı olur.

Dolgu Tedavisi Dezavantajları Nelerdir?

Dolgu tedavisi tahribatı büyük olan dişler de kalıcılığı fazla olmayabilir. Bunun için farklı tedavilere alternatif oluşturulabilir.

2. Diş Çekimi

Ağız sağlığını tehdit eden çeşitli sorunlar, diş çekimini zorunlu kılabilir. Aşırı diş çürümesi, diş enfeksiyonu, ortodontik tedavi ile bağlantılı işlemler ve kalabalıklaşma gibi sorunlar diş çekimini gerektirebilir. Ayrıca, kemoterapiye tabi tutulan veya organ nakli yaptırmış kişilerin ağız sağlığını korumak için diş çekimine ihtiyacı olabilir.

Birçok hasta çekim öncesinde ağrı sorunu yaşarken, doğru şekilde uygulanan diş çekimi uygulaması neredeyse ağrısızdır ve hızlı bir iyileşme süresine sahiptir. Hastalar, uygulama sonrası makul bir süre içinde normal fonksiyonlarına devam edebilirler. Tecrübe yalnızca ağız sağlığı koşulları için değil, tüm tıbbi koşullar söz konusu olduğunda önemlidir. Diş çekiminde uygulanan kuvvetten çok çekim tekniği önemlidir.

DİŞ ÇEKİMİ NASIL YAPILIR?

Görünür dişlerin çıkarılması basit bir çekim prosedürü ile yapılabilirken, kırılan veya yüzey altında kalan dişler, daha ciddi cerrahi bir operasyon gerektirebilir. Tedaviye başlamadan önce, hekiminiz dişinizin bir röntgenini çeker. Tüm koşulların stabil olduğundan veya tedavi edildiğinden emin olmak için çekim öncesinde antibiyotik reçete edilebilir.

Diş çekimi dişinizin görünür veya etkilenmiş olmasına bağlı olarak basit veya cerrahi olarak gerçekleştirilebilir. Görülebilen dişlerin çoğu, basit bir ekstraksiyon işlemiyle çıkarılabilir. Hekiminiz, bölgeyi uyuşturmak ve ağrıyı hissetmenizi engellemek için lokal bir anestezi enjekte eder ve dişi ileri geri sallamak için elevatör adı verilen bir alet kullanır. Diş gevşedikten sonra forseps ile dikkatlice alınır. Bu prosedür tipik olarak sadece lokal anestezi (enjeksiyon) gerektirir ve genellikle sadece birkaç dakika sürer. Diş çıkarıldıktan sonra, oluşan boşlukta bir kan pıhtısı oluşur. Diş hekimi kanamayı durdurmak için boşluğu bir gazlı bez ile dolduracaktır.

YİRMİ YAŞ DİŞ ÇEKİMİ

Yirmi yaş diş çekimi, basit veya cerrahi uygulama gerektirebilecek yaygın bir diş çekimi türüdür. Herkes yirmi yaş dişleriyle doğar, ancak tüm dişler patlak vermez ve herkesin dört adet yirmi yaş dişi yoktur. Genellikle genç veya yirmili yaşlarda gelişen yirmi yaş ya da akıl dişi, çürük, enfekte veya ağrıya neden olursa çekilmelidir.

Pek çok hasta, dişlerinin çekilmesi gerektiğine dair hiçbir belirti hissetmese de yirmi yaş dişlerinin hareketinden dolayı ağrı veya baskı hissedilmesi yaygın bir sorundur. Eğer dişleriniz doğru bir şekilde yerleşmişse, diş problemlerine neden olmaz ve çıkarılmaları gerekmez. Yirmi yaş diş çekimi basit bir ekstraksiyon ile yapılır ve birkaç haftadan oluşan bir iyileşme süreciyle, çekim sonrası oluşan deliği kapatmak için dokuyu yeniden oluşturmaya başlatılır.

DİŞ ÇEKİMİNDEN SONRA BAKIM NASIL YAPILIR?

Diş bakımı, dişin çekilme türüne göre farklılık gösterse de genellikle 7 ila 10 gün içinde iyileşmeyi bekleyebilirsiniz. Bu süreç içinde çekilen dişin yerinde oluşan kan pıhtısını yerinde tutmak için elinizden gelenin en iyisini yapmanız önemlidir çünkü kan pıhtısı dokunun yeniden oluşturulmasına yardımcı olacaktır. Pıhtının yerinden çıkması oldukça ağrılı olabilen ve kuru soket denilen komplikasyona neden olabilir.

Diş çekildikten sonra ağrıyı yönetmek en önemli önceliktir çünkü çoğu insan diş çekildikten sonra bir miktar rahatsızlık veya ağrı hisseder. Diş hekiminiz, enfeksiyonu tedavi etmek veya önlemek için antibiyotikler reçete edebilir. Buz uygulaması, çene veya yanaklarda herhangi bir şişliği azaltabilir. Genel olarak, şişlik ve kanama, diş çekiminden sadece bir veya iki gün sonrasına kadar devam eder. Diş çekilmesinden kaynaklanan ağrılar ise birkaç gün sonra kesilir.

3. Gömülü Diş Çekimi Tedavisi

GÖMÜLÜ DİŞ TEDAVİSİ NEDİR?

Diş çene yapısındaki yer darlığından dolayı diş eti, bir başka diş ya da kemik altında gömülü kalabilir. Gömülü dişler, vücudun gelişim sürecinde ortaya çıkar. Kimi hastalarda ısırma ve çiğneme işlevlerinde yardımcı olurken kimi hastalarda ağız ve diş sağlığına hatta genel sağlığa zarar verecek şekilde gelişim gösterebilir.

Gömülü dişler genel kanının aksine sadece üst ya da alt çenede yerleşik olmayabilir. Sinüsler, kafatası kemikleri, tümöral kistler gibi vücudun çeşitli bölgelerinde çıktığı gözlemlenen vakalar da mevcuttur. Dişin gömülü kalması, yer darlığı sebebiyle olduğu kadar genetik nedenlere bağlı olarak da gelişebilir.

GÖMÜLÜ DİŞLERİN ÇEKİLMESİ GEREKEN DURUMLAR NELERDİR?

Gömülü dişler yarı gömülü olmaları durumunda bazı problemlere neden olabilirler. Gömülü dişlerin çekilmesini gerektiren durumlar şunlardır:

ÇÜRÜK: Ağız hijyenine dikkat edilmediği takdirde tükürük, bakteri ve yemek artıkları yarı gömülü dişin etrafına birikir. Bu ise gömülü dişin ya da yanındaki dişin çürümesine neden olur. Bu tip çürüklerin ise temizlenmesi oldukça zordur ve enfeksiyon riski yüksektir.

DİŞ ETİ ENFEKSİYONU: Gömülü dişler yarı sürüldüğü zaman dişeti altına bakteri birikerek enfeksiyona neden olmaktadır. Enfeksiyon ise ağız kokusu, ağrı, şişlik ve daha sonraki aşamalarda ağız açmada zorluk yaşanması gibi rahatsızlıklara sebep olabilir.

ORTODONTİ TEDAVİSİ ÖNCESİ: Genç hastalarda diş kavisini ve diş dizilimini düzeltmek amacıyla ortodonti tedavisi yapılmaktadır. Gömülü dişler çekilmediği takdirde çıkmaya çalıştıkları zaman kendilerine yer bulmak amacıyla özellikle ön dişlerde çarpıklara neden olmaktadır. Ortodonti tedavisinin başarıyla tamamlanabilmesi için öncelikle gömülü diş tedavisinin yapılması gerekir.

KİST OLUŞUMU: Gömülü dişin etrafında bulunan dokularda gömülü dişe bağlı olarak kist oluşabilir. Kistler ise kemik dokunun zarar görmesine, çenede genişlemeye ve yakın dişlerin zarar görmesine sebep olabilir. Gömülü dişin çekilmesi bu bölgede ileri seviyede oluşabilecek kistlerin ve kemik kayıplarına kadar varabilecek risklerin önüne geçer.

PROTEZ DİŞ TEDAVİSİ ÖNCESİ: Protez yaptıracak hastaların öncelikle gömülü diş tedavisi görmesi gerekir. Gömülü dişlere müdahale edilmeden protez tedavisine başlanırsa diş etindeki yumuşak dokularda tahriş meydana gelir. Ayrıca ilerleyen zamanda gömülü diş çıkmaya çalıştığında protezin çıkarılması ve yeniden takılması gibi durumlarla karşı karşıya kalınabilir.

GÖMÜLÜ DİŞLER NE ZAMAN ÇEKTİRİLMELİDİR?

Genç yaşlarda, olgunluk dişlerinin kökleri tam olarak gelişmediği ve doku daha yumuşak olduğu için cerrahi işlem daha kolay yapılabilmektedir. Yaş ilerledikçe diş kökleri gelişeceği için tedavi güçleşebilir. Gömülü diş tedavisinde genellikle hastalar kendilerini rahatsız edecek bir durumla karşılaşana kadar beklemektedir. Ancak bu işlemi geciktirmek doğru değildir. Erken yaşta yapılan gömülü diş tedavilerinde iyileşme daha hızlı gelişmektedir. Gömülü diş tedavilerinde diş hekimleri erken müdahaleyi tavsiye etmektedir. İlerleyen yaşlarda komplikasyon riski artmakta ve iyileşme süreci yavaşlamaktadır.

GÖMÜLÜ DİŞ AMELİYATI NASIL OLUR?

Gömülü diş ameliyatının kolaylığı ya da zorluğu dişin bulunduğu yer, pozisyonu ve kök oluşumu gibi bazı durumlara bağlıdır. Gömülü diş, pozisyonuna bağlı olarak bütün halinde veya köklere ayırılarak çıkarılır.

Gömülü diş çekimi lokal anestezi altında yapılır. Gömülü diş operasyonlarında bölgenin anatomisi incelenip uygun ve yeterli anestezi uygulanır böylece hasta operasyon sırasında hiçbir ağrı hissetmez. Ameliyat esnasında kemik kaldırılır ve diş çekimi kolayca yapılır. Çekim sonrasında bölgeye dikiş atılır.

GÖMÜLÜ DİŞ AMELİYATI SONRASI YAPILMASI GEREKENLER NELERDİR?

Cerrahi işlem sonrası iyileşme sürecinin bir parçası olarak yüzde şişlik ve orta şiddetli ağrı görülebilir. Ameliyat sonrası hastanın dikkat etmesi gerekenler şunlardır:

Kanamayı durdurmak için ağıza yerleştirilen tampon 30 dakika sonra çıkarılır.
İşlemi takip eden 2 saat içerisinde hiçbir şey yiyip içilmemelidir. Sonraki süreçte ise çorba gibi sıvı şeylerle beslenmek gerekir.
İlk 48 saat içinde sızıntı şeklinde kanama ve ağızda kan tadı görülebilir.
İşlem sonrası 5 ila 7 gün yüzde şişlik görülebilir. Soğuk kompres uygulaması tavsiye edilir.
Diş hekiminin önerdiği ilaçlar düzenli olarak kullanılmalıdır.
İşlemi takip eden 7. günde dikişler aldırılmalı ve doktor kontrolüne gidilmelidir.
Skala Dental Clinic olarak Gömülü dişlerin çekimi uzman kadromuz tarafından tüm şubelerimizde başarıyla uygulanmaktadır.